Peters resa

Hmm. it seems that my journey has more or less reached it's end, in more ways than one... I guess I will still need to sum up what came out of it, but that will have to waut for another time. Meanwhile, some hints can be found at http://helenaopeter@blogspot.com

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

2006-04-25

Fest-FAQ

Igår skickade jag ut inbjudan till min avskedsfest, och idag har jag inkorgen full med frågor, för att jag inte tänkte mig för... Så här kommer en FAQ till festen:

Skall jag verkligen inte ha med mig någon present?
Nix, jag kommer att åka mer eller mindre direkt till flyget och har ingen plats att ta med mig något.

Vad är det för portkod?
Portkoden är 3678. Och adressen är Birger Jarlsgatan 80, T-bana Rådmansgatan, eller KTH.

Vilken tid skall jag komma? Hur länge håller vi på?
Jag är på plats typ från lunch själv, men jag räknar med att de flesta kommer efter jobbet. Vid sex-sju tiden alltså. Sedan håller vi på tills spriten är slut eller solen går upp!

Jag ser att X inte är bjuden. Skall jag ta med honom/henne?
Självklart! Jag har bara inte haft tid att kolla att min epostlista är up-to-date, och har säkert missat flera personer...

Jag hade gärna kommit, men hade redan bestämt att gå ut med Olle och Lisa.
Ta med Olle och Lisa och kom hit! Festen blir högst osnobbig, och vem som helst är välkommen. Det kan vara ett bra sätt att värma upp med en grogg innan vidare äventyr.

Hur såg inbjudan ut?
Så här:
Kom på AVSKEDSFEST på fredag 28 april!!!

Nu är det dags, den 1:a maj bär det av!

Jag kliver då på flyget till Cancun, och bortsett från en eller ett par korta besök så är jag inte hemma igen förrän i mars nästa år.

Men innan dess vill jag gärna träffa mina vänner och säga hej då. På fredag kommer jag att ha ett slags öppet hus. Jag hoppas att du/ni vill komma typ efter jobbet och så festa av mig hela natten lång, men om du inte har tid så hoppas jag att du i alla fall kan komma förbi en snabbis och säga hej då! Jag har SÄKERT glömt bjuda någon (jag är för stressad för att tänka efter), så bjud med alla som du tror skulle ha kul!

* Jag hyr ut lägenheten och har tömt den på ALLT, så jag kan inte bjuda på mat. Ät innan du kommer, eller köp med sushi (rekommenderar Seoul på Karlavägen), Pizza (Ciao-Ciao I kvarteret förstås) eller nåt annat.

* Det finns inget att sitta på heller, så ha sittfläsk eller ta med en liten kudde.

* Men det finns tre flyttkartonger fulla med alkohol...

* Och om du tänkt ta med en flaska vin, blommor eller så: nej, inte den här gången - ta med en trevlig vän i stället!

Spännande? Javisst!

Vill du veta mer? Min ambition är att skriva en blog på

http://petersresa.blogspot.com

- vi får väl se... Just nu är det bara lite bakgrundsinfo om resan (resorna!) där, men det lär växa till. Titta gärna in och lägg en kommentar!

Spända hälsningar / Peter

P.S. Inget OSA-tvång, men det gör inget om du skickar ett kort svar...